´

Tillbaka i Sverige!

Publicerad 2014-06-18 16:17:00 i Allmänt,

 
Att under ett och samma dygn åka crazy taxi färd genon Shanghai och 2 flygresor senare befinna sig i Sverige, äta räksmörågs vid havet, är helt overkligt. Det var först när jag hämtat ut mitt bagage på Landvetter och skulle gå igenom exit som jag verkligen insåg att nu är jag hemma. När jag såg min pojkvän stå där med blommor slog hjättar ett extra slag. Glädjetårarna rann ner för kinderna och jag kände mig mer kär en någonsin. Efter många månader utan varandra var vi äntligen tillsammans. Men. Hur jobbigt ett distansförhållande må vara, så är det inget som slår den underbara känslan när vi två är tillsammans igen. Som nykära på nytt. Så alla där ute som tvekar att resa iväg på grund av att ni har er partner kvar här hemma, oroa er inte, älskar ni varandra kommer det att gå. Ni kommer sakna varandra som tusan, men ert förhållande kommer i och med det bli starkare och uppskatta varandra mer. 
 
Och Shanghai. Jag älskar denna stad och kommer definifit åka tillbaka hit någon gång igen. Det har varit utmanande med alla kulturkrockar, men det har sin charm och har lärt mig att vara mer tålamodig... Och all människor, oj vad mycket roligt folk jag har träffat. Att åka iväg själv ger perfekta möjligheten att träffa nya människor och umgängeskretsar. 
 
Saker jag kommer sakna: 
- Billig taxi
- Alla restaurangbesök och Ladies night, 
- kontrasterna mellan billiga och dyra alternativ, moderna och gamla byggnader osv..
- Att det finns 10000000 olika marknader och varuhus. Aldrig uttråkad. 
- Att jag fick handduk, shampo och balsam på gymmet haha. Så jäkla jobbigt att släpa med sig sådant^^
 
Vad jag inte kommer att sakna.
-Luften. Shanghais förorenade luft känns inte så hälsosam.
- Att behöva facetima, skypa med pojkvän,vänner, familj. Internetanslutningen var ju inte heller den bästa...
 
Nästa vecka dyker sista inlägget upp, en Shanghai guide upp med mina favorit ställen :)
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-09-11 09:24:04

Hej! Jag googlade på affärsinformatik med inriktning mot marknadsföring och it för jag funderar på att studera det. Skulle du vilja berätta lite om det? Står och väger mellan att välja detta eller någon ingenjörsutbildning, men tycker detta verkar väldigt roligt! Trivs du? Bor du i Borås? Vad studerar man i Kina? Hur har skolan gjort för att ni ska få träffa företag? Vad funderar du på att göra för ex-jobb? Uppskattar svar på mejlen!! Hade varit så kul att höra vad du tycker! Med vänlig hälsning, Pernilla

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-09-11 09:24:06

Hej! Jag googlade på affärsinformatik med inriktning mot marknadsföring och it för jag funderar på att studera det. Skulle du vilja berätta lite om det? Står och väger mellan att välja detta eller någon ingenjörsutbildning, men tycker detta verkar väldigt roligt! Trivs du? Bor du i Borås? Vad studerar man i Kina? Hur har skolan gjort för att ni ska få träffa företag? Vad funderar du på att göra för ex-jobb? Uppskattar svar på mejlen!! Hade varit så kul att höra vad du tycker! Med vänlig hälsning, Pernilla

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-09-11 09:24:11

Hej! Jag googlade på affärsinformatik med inriktning mot marknadsföring och it för jag funderar på att studera det. Skulle du vilja berätta lite om det? Står och väger mellan att välja detta eller någon ingenjörsutbildning, men tycker detta verkar väldigt roligt! Trivs du? Bor du i Borås? Vad studerar man i Kina? Hur har skolan gjort för att ni ska få träffa företag? Vad funderar du på att göra för ex-jobb? Uppskattar svar på mejlen!! Hade varit så kul att höra vad du tycker! Med vänlig hälsning, Pernilla

Postat av: Markus

Publicerad 2014-12-16 15:19:52

Hej!

Nordic Wellness exclusive vid lilla bommen har handduk,schampo och balsam :)

Kul blogg, blev precis erbjuden att plugga ett år i Shanghai, och hittade den här bloggen. Måste välja mellan USA och Kina de närmsta veckorna, så ska försöka hitta så mycket info som möjligt innan jag bestämmer mig.

Svar: Då får jag testa på det gymmet nästa år 😀 Hoppas du väljer Kina, åker själv till Shanghai igen i vår för x-arbete!
Magda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Magda

Magda

Mitt namn är Magda Hörndahl, Göteborgare som studerar bachelor i ekonomi & IT på University of Shanghai for Science and Technology. Förutom plugga kommer jag utforska staden till max och bjuda er på massor med bilder & tips .......................................................................................... Kontakt: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela