´

Central Perk

Publicerad 2014-05-21 13:42:00 i Allmänt,

Idag har det tränats, varit ute i solen, gjort grupparbete och tillsist träffat Lillan, kinesisk kompis som hjälpte mig skriva det jag ska säga på muntliga tentan i kinesiska kursen nästa vecka. Satt på Central Perk, kopia av det café som är med i Friends tv-serien! Alltid kul att umgås med mina kinesiska vänner, få veta mer om hur livet i kina är från en annan synvinkel. Vi expats, västerlänningar i Shanghai, lever ju ett helt olikt liv jämfört med kineserna.
Lovat att ta med Lillan till fake market nästa vecka, som många andra kineser visste hon inte ens om att det fanns, hhaha, bara vi västerlänningar som är helt galna med att besöka den marknaden... Så vill ju de flesta försäljarna inte sälja eller visa sina "bra fake" för kineserna, pga att det kan vara civilklädd polis, kontroller blir allt vanligare... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Magda

Magda

Mitt namn är Magda Hörndahl, Göteborgare som studerar bachelor i ekonomi & IT på University of Shanghai for Science and Technology. Förutom plugga kommer jag utforska staden till max och bjuda er på massor med bilder & tips .......................................................................................... Kontakt: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela